شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

۲۵اسفند

ترانزیت

ترانزیت کالا عبارت است از انتقال کالایی گمرک نشده از یک گمرک به گمرکی دیگر که تحت نظارت گمرک صورت می‌گیرد. این شیوه از حمل و نقل، یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه حمل و نقل برای کشورهایی‌ است که توانایی لازم برای تولید کالاها را ندارند.

ترانزیت یک فعالیت بین‌المللی در حوزه حمل و نقل است که هر کشوری برای ترانزیت، قوانین و مقررات به خصوصی مطابق با قوانین بین‌المللی وضع کرده است. اگر کشوری بتواند از ترانزیت و مزیت‌های این شیوه حمل و نقل، به خوبی استفاده کند، می‌تواند سودآوری و درآمدزایی مناسبی برای کشورش داشته باشد.

تزانزیت داخلی

تمام ترانزیت و حمل و نقل، به صادرات کالا بین کشورها منحصر نمی‌شود. اگر جابجایی کالاها بین دو گمرک در یک کشور باشد، و صرفاً بخاطر تشریفات گمرکی این جابجایی صورت گرفته باشد، این نوع ترانزیت را ترانزیت داخلی می‌نامند. در ترانزیت داخلی، در مبدأ، کالایی که قرار است حمل و نقل شود، بررسی می‌شود. گمرک مبدأ، این بررسی را دقیق انجام می‌دهد تا اگر کالایی به آن اضافه شده باشد یا تطبیق با کالای از پیش اظهار شده نداشته باشد، آن را به عنوان قاچاق محسوب کند لازم به ذکر است کالاهایی که ترانزیت داخلی می‌شوند باید در زمان مشخص به مقصد برسند، در صورتی که این زمان سپری شود و کالا به گمرک مقصد نرسد، آن کالا قاچاق حساب می‌شود. حال اگر اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای مانند تصادف رخ بدهد، می‌توان با در دست داشتن جریمه نیروی انتظامی، به مدت 5 روز فرصت دارند کالای خود را ترخیص کنند.

برای انجام ترانزیت در کشور باید مدارک زیر را داشته باشید.

فاکتور فروش کالا

لیست عدل بندی

گواهی مبدا

پروانه بهره برداری ( برای شرکت‌های تولیدی )

قبض انبار گمرک

ترخیصیه

گواهی ثبت سفارش

بارنامه

به این نکته توجه کنید در برگه بارنامه باید این متن نوشته شده باشد که این شرکت حمل و نقل مجوز دارد تا ترانزیت داخلی را انجام دهد.

پس از دریافت مدارک و اظهارنامه توسط گمرک، کالاها مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند تا از تطابق کالاها با مدارک اطمینان کامل حاصل شود. به عبارت دیگر، کالا باید به گمرک مقصد بدون هر نوع دخل و تصرفی رسانده شود.

ترانزیت جاده‌ای

از دیگر انواع ترانزیت کالا، ترانزیت جاده‌ای است. جالب است بدانید، سالانه 600 میلیون تن کالا جابجا، و 10 میلیون تن کالا ترانزیت می‌شود که حمل و نقل جاده‌ای نقش مهمی در این زمینه دارد. در این شیوه از حمل و نقل، هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌ها پرداخت می‌کنیم، پس این شبوه یکی از رایج‌ترین و منعطف‌ترین شیوه در ترانزیت کالا به حساب می‌آید.

ترانزیت جاده‌ای مزیت‌های مختلفی دارد:

  • نیازی به سرمایه‌گذاری نداشته و با اندک هزینه‌ای، می‌توان ترانزیت را انجام داد.
  • تردد کامیون و تریلی در تمامی مناطق امکان‌پذیر است.
  • این شیوه، برای کالاهایی که شرایط نگهداری خاصی ندارند مناسب‌تر است.
  • زمان حرکت و بارگیری به انتخاب و متناسب با شرایط فرستنده کالا است.
  • سرعت انتقال در این شیوه، به نسبت از ترانزیت ریلی و دریایی، بالاتر است.

۹۹/۱۲/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
بارباران(یونس لک)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی