شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

۰۶اسفند

کرایه حمل یک تن محموله به ازای یک کیلومتر جابه‌جایی را تن کیلومتر می‌گویند.

فرمول تن کیلومتر در کشورهای اروپائی و آمریکائی بصورت زیر است:

کرایه حمل: مسافت پیموده شده * وزن بار * کرایه پایه یک تن بر یک کیلومتر * ضریب مسئولیت بر اساس ارزش کالا و خطر حمل یا بزرگتر بودن بار نسبت به حالت استاندارد

برای محاسبه فرمول تن کیلومتر باید میزان هزینه تردد یک دستگاه کامیون از مبداء تا مقصد مشخص شده، سود سرمایه‌گذاری (ارزش ناوگان) به همراه دستمزد راننده به آن اضافه شود و در نهایت با یک سود مناسب که همان تعرفه است و هنوز تعیین نشده است، جمع بسته شود.

بر اساس فرمول تن کیلومتر دو شاخص مسافت و وزن بار رابطه کاملا مستقیم دارند با میزان کرایه حمل. به عبارتی در صورتی که هر یک از این دو پارامتر افزایش یابد به تناسب آن‌ها کرایه حمل نیز افزایش خواهد یافت. پس با توجه به این جمله، رانندگان برای دریافت سود بالاتر باید به دنبال محموله‌های سنگین‌تر در مسافت‌های طولانی‌تر باشند.

اما واقعیت چیز دیگری است.

پارامترهای پنهانی وجود دارد که در فرمول تن کیلومتر در نظر گرفته نشده است اما تاثیر مستقیمی بر میزان سود مورد توجه رانندگان خواهد داشت.

پارامترهای تعیین کننده میزان سود نهایی

سوخت مصرفی، روغن مصرفی، لاستیک، بیمه، حقوق رانندگان، تعمیرات و نگهداری و استهلاک خودرو و کاهش قیمت بر اثر افزایش عمر کامیون از جمله شاخص‌هایی هستند که به ظاهر بر میزان کرایه تاثیر ندارند اما سود نهایی را با تغییرات بسیاری مواجه خواهند کرد.

ابتدا محاسبه می‌کنیم که در صورتی که یک کامیون ۱۸ چرخ، یک تن محموله را در مسافت یک کیلومتر جا به جا کند هر یک از پارامترهای فوق چه میزان هزینه را ایجاد می‌کنند.

سوخت مصرفی

 

هزینه سوخت مصرفی یک کامیون ۱۸ چرخ با بار یک تن در حالی که مسیری به مسافت یک کیلومتر را طی می‌کند برابر با ۸۱ ریال می‌باشد.

فرمول محاسبه = میزان سوخت مصرفی یک خودرو سنگین به ازای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسافت * قیمت سوخت در تاریخ مورد نظر / ظرفیت باربری خودرو به تن

طبق اطلاعات به دست آمده از سامانه مدیریت ناوگان دلفین طی یک سال گذشته میزان سوخت مصرفی خودروهای مختلف در ۱۰۰ کیلومتر متفاوت بوده است به طور مثال :

  • بنز آکسور به ازای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسافت ۳۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. با توجه به فرمول فوق میزان سوخت مصرفی آن در یک کیلومتر با بار یک تن برابر است با ۶۴ ریال
  • میزان سوخت مصرفی رنو در یک کیلومتر مسافت برابر است با ۷۳ ریال
  • میزان سوخت مصرفی خودروهای ۲۲ تنی قدیمی نیز بالاتر بوده و عددی برابر با ۶۱ ریال است.

مرجع:https://mydolphin.ir

۹۹/۱۲/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
بارباران(یونس لک)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی