شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

۲۰اسفند

قانون مجازات استفاده از پلاکهای تقلبی وسایل نقلیه موتوری

ماده 1-

 هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسائط نقلیه موتوری، زمینی- آبی و یا کشاورزی تغییر بدهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند و یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسائطی را با علم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس جنحه‌ای از دو ماده تا یک سال محکوم می‌شود.

ماده 2-

 هر کس به نحوی از انحاء در شماره شاسی یا پلاک وسیله نقلیه موتوری که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده تغییری بدهد و آن را از صورت کارخانه‌ای (فابریکی) خارج کند به حبس جنحه‌ای از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

ماده 3-

هر کس بخواهد وسیله نقلیه موتوری را اوراق نماید، مکلف است مراتب را با تسلیم مدارک مالکیت و تعیین محل توقف وسیله نقلیه در قبال اخذ رسید به شهربانی محل اطلاع دهد، شهربانی محل باید ظرف دو هفته و در صورت لزوم پس از کسب نظر شهربانی محل شماره‌گذاری اجازه اوراق کردن وسیله نقلیه را ضمن اخذ شماره‌های شهربانی وسیله نقلیه، بدهد و اگر به دلایلی با اوراق کردن موافقت ندارد تصمیم قطعی خود را ظرف همان مدت با ذکر دلیل به متقاضی ابلاغ نماید، متقاضی حق دارد از این تصمیم به دادستان شهرستان شکایت کند و نظر دادستان قطعی است. هر گاه شهربانی در مدت مذکور تعیین تکلیف نکند اوراق کردن وسیله نقلیه پس از انقضاء مدت مزبور مجاز است تخلف از این ماده برای اوراق کننده موجب محکومیت به حبس جنحه‌ای از 61 روز تا شش ماه خواهد بود.

 

۹۹/۱۲/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
بارباران(یونس لک)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی