شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

شرکت حمل و نقل بار باران سیه باز(خوی)

با 10 سال سابقه درخشان در زمینه حمل و نقل

۲۳اسفند

حمل و نقل چوب از جمله حساس ترین و دشوارترین فعالیت های عمده در جنگل به شمار می رود که نقش بسیار مهمی را در هزینه های سیستم تولیدی جنگل ایفا می کند و بر قیمت چوب نیز موثر است. با پیشرفت علم و صنعت و نیاز روزافزون کارخانجات، اهمیت حمل و نقل چوب تشدید یافت تا جایی که سرعت در انتقال چوب و اهمیت حفظ منابع طبیعی و کاهش آسیب جدی به آن موجب شد تا مهندسین روش های گوناگونی را برای نقل و انتقال چوب ابداع نمایند.

ابتدا در اروپا به واسطه وسعت جنگل ها، انتقال چوب مورد توجه قرار گرفت تا با برنامه ریزی مناسب و طراحی شبکه حمل و نقل بهترین مسیرهای چوبکشی انتخاب گردد. این پیشرفت ها به گونه ای بود که سیر تکاملی خود از انتقال چوب به وسیله آب و چارپایان در گذشته تا انتقال چوب به وسیله ماشین آلات مدرن و راه آهن و هلیکوپتر را طی نموده است.

حمل و نقل چوب به مباحث مرتبط با نقل و انتقال چوب به عنوان تولید نهایی از جنگل می پردازد که شامل مراحل بعد از قطع و برش درختان است، در واقع این بخش رابط بین جنگل و صنعت است. بنابراین حمل و نقل چوب از جمله حساس ترین و دشوارترین فعالیت های عمده در جنگل به شمار می رود که نقش بسیار مهمی را در هزینه های سیستم تولیدی جنگل ایفا می کند و بر قیمت چوب نیز موثر است.

از ابتدای امر باید گفت که حمل چوب مستلزم دریافت مجوز از منابع طبیعی است.

۹۹/۱۲/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
بارباران(یونس لک)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی